The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

14 Februari 2014 | Australië, Halls Gap

Vrijdag 14 februari (Valentijnsdag)

De plannen zijn iets gewijzigd. We rijden niet in 1x door naar Mount Gambier maar besluiten te overnachten in Robe. Enerzijds omdat de afstand toch vrij fors is (en we ook nog aan het strand willen genieten van het mooie weer), anderzijds omdat Luuk in Victor Harbour een vriendinnetje heeft ontmoet: Isla. Zij overnacht ook in Robe dus wij ook...helaas treffen we Isla 's avonds niet op de camping. Wel genieten we nog even op het strand.

De volgende dag rijden we door naar Mount Gambier en bekijken het bijzondere Blue Lake. Dit meer is 75 meter diep en ligt in de krater van een oude vulkaan. In de zomer kleurt het meer in een bijna onechte kleur blauw terwijl het in de winter "gewoon" grijs van kleur is. Na het avondeten rijden we nog naar de Umpherston Sinkhole. Een diepe krater waarin een park gemaakt is. Rond het vallen van de avond kun je hier possums zien, alleen zijn wij er Iets te vroeg. Omdat de kinderen toch al behoorlijk moe zijn besluiten we niet te wachten.

Oja, we zijn vanavond ook nog met Luuk bij een dokter geweest. Toen hij uit bed stapte vanochtend heeft hij waarschijnlijk z'n enkel verzwikt. Hij heeft gelijk veel pijn en weigert de hele dag om op z'n voet te staan of te lopen. Bij de arts krijgen we een kous mee die hij moet dragen. Vannacht moet z'n been omhoog en dan kijken we morgen verder. Als het verder opzwelt wordt ons aangeraden foto's in het ziekenhuis te laten maken. Nu maar hopen dat dat niet nodig is.

Maar er is ook positief nieuws. Na het eten worden we verrast door de komst van Isla en haar ouders. Luuk kan zo nog even heerlijk met haar spelen (op de iPad weliswaar).

Luuk z'n voet is weer in orde! Toen hij wakker werd, kwam hij zelf uit bed met de mededeling dat "hij weer gewoon kan lopen". Gelukkig maar! Na kort overleg i.v.m. de bosbranden zijn we toch naar The Grampians getrokken. Een schitterend Nationaal Park met veel wildlife en een leuke "bushcamping". De tijd springt een half uur vooruit en daarom zijn we hier pas rond etenstijd. Toch besluiten we eerst even het zwembad in te duiken en te douchen voor we gaan eten. Luuk heeft al direct een nieuw vriendje gevonden en is heerlijk aan het spelen met takken en stokken. De eerste kangoeroes bezoeken de camping al voordat de avond valt. Schitterend! Morgen gaan we verder op ontdekking in dit mooie park!

Groet, Aileen

• 14 Februari 2014 - 14:13

Mary Und Ekkehard:

Hi Ihr Lieben

,da könnt ihr mal sehen, kaum kommt ein Mädchen geht es dem Fuß wieder gut.
    Wie ich feststelle, habt ihr viel Spaß und bekommt auch viel zu sehen.
    Wie schön für euch.
    Habt ihr eigentlich Kontakt mit den anderen. Wüßt ihr wie es Wilma, Toni und Raoul geht. Wäre schön mal etwas zu hören.
    Liebe Grüße
    Mary und Ekkehard

• 14 Februari 2014 - 19:36

Barbara Homs:

Weer genoten van je reisverhaal. Het klinkt erg leuk en Australië lijkt me een fantastisch land om te bezoeken.

Wat fijn dat het met Luuk zijn voet weer beter gaat.
    Groet,
    Barbara

• 17 Februari 2014 - 14:45

Maud Dekker:

Lieve Luitjes,
    Zit nu samen met Quinten van jullie verslag te genieten. QD heeft vakantie vandaar. Wat ziet het er geweldig uit!!!.

Wat een mooie foto's. Alleen Ruud heb ik nog niet veel op de foto gezien.
    Krijgen jullie wat mee van de medaille regen in Sotsji!!!

Heeft Luuk al gezongen de Wielen van de Bus??
    groetjes
    Maud en QD