Philip Island - Wilsons Prom - Mallacoota - Reisverslag uit Mallacoota, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Philip Island - Wilsons Prom - Mallacoota - Reisverslag uit Mallacoota, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Philip Island - Wilsons Prom - Mallacoota

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

02 Maart 2014 | Australië, Mallacoota

Zondag 30 februari

Philip Island is een klein maar mooi eiland. Er is veel te doen voor zowel jong als oud. Donderdag gaan we de hele dag op pad om dit eiland te verkennen. Aan het einde van de ochtend gaan we naar San Remo. Hier worden om 12 uur de pelikanen gevoerd en ook zijn er pijlstaartroggen te bewonderen. Beide zijn zeer indrukwekkend. Daarna gaan we naar de lokale snackbar voor een overheerlijke portie Fish & Chips...mmmmm! Vervolgens gaan we naar The Nobbies op het meest westelijke puntje van Philip Island. Hier leeft een grote kolonie zeehonden alleen zijn deze vanaf de kust niet te zien. We wandelen langs de kust en zien hele kleine pinguïns. Ook bekijken we de "blowhole". Een grot die op het moment dat er een grote golf instroomt deze spuitend en proestend weer naar buiten spuugt. Op de terugweg rijden we langs Piramid Rock. Het uitzicht langs de kust is prachtig maar de rots valt een beetje tegen. Na een pauze en slaapje voor de kinderen op de camping gaan we 's avonds naar de Penguin Parade. Rond half negen komen de eerste pinguïns aan land. Ze zijn zeer klein (ongeveer 33 cm als ze volwassen zijn) en waggelen in grote getalen richting hun holen op het vaste land. Erg schattig om te zien en de pinguïns zijn om op te eten, zo schattig.

Wilsons Promontory National Park wordt door iedereen omschreven als een mooi natuurpark met mooie stranden. Nou, dat klopt. Dit is tevens het meest zuidelijke deel van Australië. Op weg er naar toe rijden we door schitterende landschappen en hebben we een fantastisch uitzicht op de kust. Eenmaal aangekomen in Tidal River blijken er geen plekken meer beschikbaar met stroom. Dat wordt dus "echt" kamperen maar dat mag de pret niet drukken. Het zonnetje schijnt volop en sinds een aantal dagen is de temperatuur ook weer erg aangenaam. We besluiten er van te genieten en gaan naar Norman Beach. Dit strand is een van de mooiste die we ooit gezien hebben. De kinderen genieten ook en spelen heerlijk samen in het zand. Na het avondeten lopen we nog een rondje en bekijken de zonsondergang op het strand. Op de weg terug zien we onze eerste wombat in het wild.

Zaterdagochtend begint opnieuw met stralende zon. We weten nog niet zeker of we vannacht opnieuw in Wilsons Prom blijven slapen of verder gaan richting de volgende bestemming. We laten die beslissing nog even in het midden en mede afhangen van het weer. Ondanks de zon is er namelijk wel wat regen voorspeld. Na het ontbijt rijden we de camper naar de parkeerplaats en beginnen we aan een mooie wandeling langs de Tidal River. Tevens lopen we naar de Tidal Lookout. Een klim van ongeveer 2 km. Het uitzicht over de baai is super mooi en boven aangekomen nemen we wat te drinken en eten we koekjes. Daarna begint de afdaling terug naar de camping. Na een picknick besluiten we toch alvast verder te gaan richting Lakes Entrance, onze volgende bestemming. De afstand is te groot en we overnachten in Sale-Stanford. Morgen rijden we het laatste stukje en als de vooruitzichten kloppen gaan we in de middag opnieuw naar het strand! Heerlijk!

Helaas is niets minder waar. Bij het opstaan ziet het weer er nog redelijk uit en komt de zon er zelfs doorheen. Onderweg naar Lakes Entrance komen er echter steeds meer wolken. Hoewel de temperatuur wel redelijk is, een graad of 21 besluiten we toch niet in Lakes Entrance te blijven. De verwachting voor maandag en dinsdag is namelijk veel beter en dan willen we opnieuw op een mooi strand zitten. Vandaag maken we er dus een auto dag van. Achteraf blijkt dit een goede beslissing. Onderweg krijgen we te maken met een paar fikse regenbuien. Vandaag rijden we naar de meest zuidoostelijke plaats van Australië: Mallacoota. Volgens de Lonely Planet een sierraad. Op het eerste oog ziet het er goed uit, maar morgen weten we meer als we echt op onderzoek uit gaan.

Groet, Aileen

• 03 Maart 2014 - 10:38

C.J.M.de Jong:

Hallo Ruud, Aileen, Luuk en Saar,

Wat maken jullie een prachtige reis, we volgen jullie op de voet, ook de foto's zijn heel leuk.

Ruud, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van in Australië.
    Weer eens wat anders om je verjaardag daar te vieren.

Wij zijn net terug van de wintersport. Heel mooi weer gehad. Noa is nog een ochtend met Nina wezen skieen, ze vond het geweldig.

Nog heel veel plezier en we kijken uit naar de volgende verslag van jullie reis.

Groeten Cees en Nel.

• 03 Maart 2014 - 11:32

Maud Dekker:

Lieve allemaal,

Als eerste willen wij Ruud alsnog feliciteren met zijn verjaardag. Aileen had vast wat cadeautjes voor je verstopt in de bagage. Natuurlijk zijn we je niet vergeten!
    Wel leuk toch om je verjaardag in een ander werelddeel te vieren!

QD heeft zijn 1ste verjaardag in de Jenolan Caves in de Blue Mountains gevierd. Daar heeft de gehele groep tijdens de tour in de Cathedral (de grootste grot) Happy Birthday voor hem gezongen. De gids vroeg vanwege de fantastische acoestiek of iemand wilde zingen. Als ik eraan terug denk krijg ik nog steeds kippevel. Het was een overgetelijke ervaring! Als jullie in de buurt van Sidney komen is dit zeker een bezoek waard.

Veel plezier verder! Nog even en de reis zit er weer op!
    Knuffels,
    Maud, Jeroen en DD, QD

• 04 Maart 2014 - 11:52

Mandy Ellerkamp:

Hoi allemaal.

Geweldig hoor zo'n reis! Ruud van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een hele goede reis verder toegewenst!

Hartelijke groeten van Onno Mandy & Noa xxxx