Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

04 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dinsdag 4 februari

Na maanden van voorbereiden en weken voorpret, was het afgelopen zondag (eindelijk) zo ver. We vertrekken voor 6 weken naar Australië. Bij iedereen is de spanning voelbaar. Hoe zou het gaan? Vooral de vlucht is iets waar we behoorlijk tegen op zien. Uiteindelijk valt het gelukkig mee. De eerste paar uur hebben Luuk en Saar gekleurd, filmpjes gekeken en op de iPad spelletjes gespeeld. De laatste 6 uur heeft Luuk lekker geslapen. Alleen Saar had weinig zin. Pas zo'n 2,5 uur voor aankomst in Kuala Lumpur voor onze stopover is ze eindelijk in slaap gevallen op de vloer van het vliegtuig onder mijn stoel. Omdat de stewardess dit te gevaarlijk vindt, biedt ze aan om Saar in zo'n baby basket aan de wand van de pantry neer te leggen. Super handig en wat zou het fijn geweest zijn als dit een paar uur eerder gebeurd zou zijn...

Kuala Lumpur is vochtig en heet. Het is 23 graden als we aankomen maar de temperatuur gaat al snel omhoog tot boven de 30 graden. Dat is even wennen! De reis naar het hotel met de Klia Express en taxi gaat voorspoedig. Door de early check-in kunnen we gelijk naar onze kamers. Hier geprobeerd wat slaap van de nacht er voor in te halen, maar de kinderen zijn te hyper. Daarom gaat Ruud een uurtje met ze op stap zodat ik een uurtje kan slapen. Daarna met z'n allen naar de grote shopping mall aan de overkant van het hotel geweest. Saar heeft de strijd inmiddels opgegeven en valt in slaap in de buggy. Na het middagdutje (ja ook wij zijn toch maar even ons bed ingedoken) gaan we naar Chinatown. Luuk vindt de rit per monorail geweldig. Chinatown is zoals je verwacht: druk en veel stalletjes met allerlei nepartikelen als horloges, t-shirts, zonnebrillen, schoenen en petjes.

Luuk en Saar maken met hun blonde haren indruk. Alle verkopers willen een high five van Luuk en Saar wordt regelmatig aangestaard en over haar haar of wang geaaid. Ze laten het rustig over zich heenkomen en Luuk vindt het allemaal prachtig. Na Chinatown zetten we koers richting Central Market. Nadat we hier hebben gegeten gaan we terug naar het hotel voor een welverdiende nachtrust. Helaas hebben Luuk en Saar last van de jetlag en zijn om 23.30 uur klaarwakker terwijl wij onze ogen niet open kunnen houden. Na een paar uur "sssttt", "zachtjes doen", "mond houden" en nog meer van dit soort termen vallen ze uiteindelijk toch weer in slaap.

Raoul en Ruud hebben zich vandaag opgeofferd en staan om 6 uur naast hun bed. Zij gaan vroeg op pad om toegangskaarten voor de Petronas Twin Towers te regelen. Net voor 9 uur krijgen we het bericht dat ze kaartjes hebben kunnen kopen. Om 11.15 uur mogen we de torens in. Eerst gaan we naar de Skybridge tussen de twee torens (170 meter hoog). Daarna gaan we naar de 86ste verdieping en staan we op 360 meter hoogte. Het uitzicht is geweldig! Na het bezoek aan de torens gaan we naar het oude koloniale stadscentrum. Inmiddels is het behoorlijk heet en zijn we allemaal behoorlijk oververhit. We besluiten daarom nog even een duik te nemen in het hotel zwembad.

Morgen staan de Botanische tuinen en het vlinderpark op het programma. 'S avonds vertrekken we naar de eindbestemming van onze reis: Australië!

Groet, Aileen

• 04 Februari 2014 - 15:21

Cees De Jong:

Wat een overgang hè van het koude Nederland naar het warme Kuala Lumpur. Gelukkig is de vliegreis goed verlopen. En nu is het alleen maar genieten.

We zullen jullie goed blijven volgen. Heel veel plezier met z'n allen.

Groet Ome Cees en Tante Nel

• 04 Februari 2014 - 15:25

Maud Dekker:

Lieve allemaal,

Ik had al een paar keer gekeken of we een berichtje van jullie hadden ontvangen. Wat een goed begin van de vakantie! Het klinkt allemaal heel bekend. Laat de kinderen vooral veel water drinken, goed voor de jetlag en tegen de hitte.

We wachten met spanning af naar het vervolg van jullie verhalen!!! In ieder geval veel plezier allemaal!
    groetjes de Dekkertjes

• 04 Februari 2014 - 22:38

Irma 't Lam:

Wat geweldig zeg zoals jij het beschrijft! Ik zie het precies voor me. Hoop dat de reis voorspoedig verloopt. Kijk al uit naar het volgende bericht.
    Groetjes Irma

• 05 Februari 2014 - 11:50

Peggy:

Hoi Aileen,
    Wat super om te horen! Ik keek al uit naar het eerste verslag.
    Vooral natuurlijk hoe jullie de vliegreis doorstaan hadden :-).
    Heel veel plezier!
    Groetjes, Peggy

• 05 Februari 2014 - 14:55

Mary Und Ekkehard:

Hi Ihr Lieben,

das hört sich ja alles hervorragend an. Ihr seit bestimmt froh, dass ihr den ersten Flug gut überstanden habt.
    Schön zu hören, dass es Luuk und Saar gefällt und es ihnen gut geht.
    Liebe Grüße an alle und weiterhin viel Spaß
    Mary und Ekkehard

• 05 Februari 2014 - 19:58

Mandy:

Leuk om zo mee te kunnen lezen, fijn dat alles goed is verlopen. Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Onno, Mandy en Noa xxx