Wildlife op Kangaroo Island! - Reisverslag uit Parndana, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Wildlife op Kangaroo Island! - Reisverslag uit Parndana, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Wildlife op Kangaroo Island!

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

11 Februari 2014 | Australië, Parndana

Dinsdag 11 februari

De eerste nacht op Kangaroo Island verblijven we in Kingscote. 's Avonds gaan we barbecuen en komen we tot de conclusie dat we geen brood hebben meegenomen. Niet zo handig! Vooral niet omdat de supermarkt al dicht is en de dichtstbijzijnde pas de volgende ochtend om 10 uur open gaat. De laatste 2 broodjes zijn dus voor Luuk en Saar en Ruud en ik eten 's ochtends een bakje yoghurt...goed voor de lijn ;-) We gaan er van uit dat we ook verder op het eiland boodschappen kunnen doen en gaan daarom zondagochtend gelijk op pad. Als eerste bezoeken we Reeves Point. Dit is de eerste officiële Europese nederzetting van Kangaroo Island uit 1836. We bekijken de oude begraafplaats uit die tijd en de Mulberry Tree. Deze boom is in 1836 gepland en draagt nog steeds vruchten.

Na ons bezoek aan Reeves Point trekken we naar de andere kant van het eiland. We bezoeken Seals Bay en stoppen onderweg voor een drankje. Hier spotten we onze eerste koala. Hij zit lekker op z'n gemakje in een Eucalyptusboom. Tijdens onze tocht over het eiland komen concluderen we dat er geen winkels zijn en we dus ook geen brood meer kunnen kopen. Wat nu? Als we onze camping bereiken, kunnen we gelukkig nog een pak crackers kopen. Dit wordt ons ontbijt en lunch de komende dagen...

De camping op het westelijke deel van Kangaroo Island ligt vrij afgelegen en is erg rustig. Ook hier zien we een koala, gewoon in een boom midden op de camping. Als we besluiten nog een stukje van de Koala Trail te lopen gaat het na 5 minuten al mis. De eerste wallaby's zijn gespot maar Saar staat op een mierennest en wordt meerdere keren door reuze mieren in haar voet gebeten. Navraag leert gelukkig dat ze niet giftig zijn maar dat het wel erg pijnlijk is. Dat blijkt ook. Saar gilt alles bij elkaar en is de rest van de middag en avond ontroostbaar.

Maandag gaan we in de ochtend een wandeling maken. Het is niet zo warm, dus dat kan mooi. Omdat we al koala's gezien hebben, besluiten we de Platypus WaterholeTrail van 4,5 km te lopen. De kinderen vallen beiden in slaap en wij zien helaas geen vogelbekdier. Beetje jammer dus. Wel kunnen we bij het Visitors Center heerlijke broodjes kopen, dus dat doen we dan ook maar. Voor een rib uit ons lijf eten we allemaal een heerlijk broodje. Jammie! Vanuit hier gaan we verder Flinders Chase National Park in. Hier gaan we naar de Remarkable Rocks en Admiral's Arch. Beide fantastisch! Ook hier zien we overigens weer zeeleeuwen voor de kust. En 's avonds spotten we op de camping onze eerste kangoeroe. Geweldig!

Onze tocht op Kangaroo Island is voorbij. We zijn weer op het vaste land (hoewel dit uiteraard ook een eiland is, maar toch...). Vannacht slapen we in Victor Harbor. Een op het eerste oog gezellig en leuk kustplaatsje waar genoeg te beleven valt. Helaas hebben we daar echter geen tijd voor. Morgen gaan we alweer verder naar Mount Gambier. Een tocht van ruim 400 km. Vandaag hebben we Luuk beloofd om nog te gaan zwemmen dus dat doen we ook. Victor Harbor en al zijn moois moet wachten tot een volgend bezoek ;-).

Groet, Aileen

• 11 Februari 2014 - 14:19

Maud Dekker:

Lieve allemaal,
    Wat een leuke avonturen beleven jullie allemaal. Saar heeft wel pech met de miertjes. Maar Aileen, jij had natuurlijk Prrrrrrik weg bij je !!
    Door jullie avonturen aangestoken ben ik mij ook eens in de zomervakantie gaan verdiepen. DD en QD willen naar Polen. Ik heb al een leuke route uitgestippeld met veel bezoekjes aan natuurparken in de Karpaten, Krakau en nog veel meer.

Jullie horen de details wel als jullie thuis komen, maar dat duurt nog even!

Maud