Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

06 Februari 2014 | Australië, Adelaide

Donderdag 6 februari

In tegenstelling tot het vorige bericht, hebben we ons verblijf in Kuala Lumpur niet afgesloten met een bezoek aan het vlinderpark, maar aan het vogelpark. Hier lopen we een paar uur rond en ook spelen Luuk en Saar nog heerlijk in de speeltuin. Het is bloedheet en iedereen heeft moeite met de hitte. Als afsluiter eten we in de Foodcourt en we worden daarna opgehaald door de taxi en afgezet op het vliegveld voor het vervolg van onze reis.

De nachtvlucht naar Adelaide verloopt goed. Luuk slaapt al als we opstijgen maar Saar heeft wederom moeite om in slaap te vallen. Uiteindelijk valt ook zij in slaap maar vlak daarna wordt Luuk alweer wakker. Dat betekent een nacht doorhalen en niet slapen...kijken hoe lang we dit volhouden ;-) Als beloning zien we boven Australië een schitterende zonsopkomst!

Ons appartement is al klaar en het inchecken duurt niet lang. Na nog even snel een uurtje te hebben geslapen gaan we met z'n allen op verkenning in Adelaide. We besluiten met de tram naar Glenelg Beach te gaan. Het strand ziet er geweldig uit en Glenelg is een mooie, compacte toeristische trekpleister. Tijdens de wandeling op de pier kijken we naar een aantal waaghalzen die al salto's makend van de pier springen. Daarna eten we nog een lekker Italiaans ijsje en gaan we met de tram terug naar Adelaide.

Nu na het avondeten storten we langzaamaan allemaal in en maken we ons klaar voor de nacht. Hopelijk slapen de kinderen door en starten we morgen uitgerust aan het vervolg van ons avontuur. We gaan de campers ophalen en slapen morgen voor het eerst op de camping. Het is voorlopig ook onze laatste avond samen! Zaterdag vertrekken opa, oma en oom Raoul richting de Outback. Wij gaan met z'n vieren naar Kangaroo Island.

Groet, Aileen