Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

08 Februari 2014 | Australië, Kingscote

Zaterdag 8 februari

De campers zijn opgehaald! Wat een joekel hebben wij, zeg. Hij is 7,70 meter lang en er is plaats voor 6 personen. Ondanks dat wij maar met z'n vieren zijn, is het toch wel erg prettig om zo'n grote auto te hebben met twee kleine kinderen. Er is voldoende plek om alles op te ruimen, het bed kunnen we lekker laten liggen en ook de autostoelen kunnen op hun plek blijven staan.

Nadat we de camper hebben opgehaald, doen we boodschappen voor de komende dagen en treffen we opa en oma én oom Raoul op de camping in Westbeach, Adelaide. Hier kijken we of alles compleet is en functioneert en slapen we dus voor het eerst in ons nieuwe huis voor de komende 28 dagen... 's Avonds barbecuen we op de gezamenlijke barbecues en hebben we een heerlijk rustige avond. Oja, tussendoor zijn we nog even naar het strand geweest voor onze eerste duik in de oceaan. Heerlijk!

Zaterdagochtend vertrekken we, na nog wat laatste kleine boodschappen, naar de veerboot die ons naar Kangaroo Island brengt. Maar voor het zo ver is nemen we afscheid van de anderen. Zij beginnen aan hun avontuur naar de Outback van Australië. Onderweg naar de veerboot stoppen we bij Second Valley. Hier eten we lekker een broodje onder de bomen en gaan daarna nog heerlijk 2 uurtjes spelen op het strand. Vandaag is het namelijk extreem heet, om half 10 geeft de thermometer al 36 graden aan!

De overtocht naar Kangaroo Island verloopt goed. Ook de reis naar onze camping voor de nacht gaat goed. Onderweg zien we helaas nog geen kangoeroes, behalve een aantal dode kangoeroes en skeletten langs de kant van de weg. Hopelijk hebben we de komende dagen meer geluk. We houden jullie op de hoogte!

Groet, Aileen

• 08 Februari 2014 - 13:16

Mary Und Ekkehard:

Hallo Ihr Lieben,

es hört sich ja alles super an. Mal abgesehen davon, dass ihr wahrscheinlich fürchterlich schwitzen müßt, scheint es euch aber sehr gut zu gefallen. Auf den Fotos konnte man sehr gut sehen, dass es Luuk schon sehr warm war. Bei uns regnet es und es sind 7°C.
    Wir wünschen euch weiterhin viel Spaß und viel Glück, dass euch bald Kangurus über den Weg laufen.
    Bis bald.
    Mary und Ekkehard

• 08 Februari 2014 - 22:15

JohnKors:

Well, you are truly testing my dutch now. I have not really used it for about 40+ years and I can only just follow part of your story, but it is exciting and interesting. I look forward to many more updates and of course photos would be great. I will have to ask my dad to translate more for me later. Sounds like the camper is good and that you enjoyed a barbecue and swim in the ocean with everyone. Stay safe and enjoy. John and Chris

• 09 Februari 2014 - 10:51

Peggy:

Zo gaaf om allemaal te lezen! Ik reis helemaal met jullie mee.
    Gr Peggy

• 10 Februari 2014 - 11:31

Maud Dekker:

Wat geweldig allemaal. Ik beleef onze eigen reis met twee kleintjes van 1998 weer opnieuw. Zo te horen gaat het vast goed. Ben alleen benieuwd of de kinderen ook last van de Sidney flu krijgen. Wij hopen het niet voor jullie. We kijken iedere keer op de kaart waar jullie nu weer zijn.

Heel veel plezier nog samen.

Maud en de rest.