Melbourne - Reisverslag uit Boronia, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Boronia, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

26 Februari 2014 | Australië, Boronia

Woensdag 26 februari

Na een aantal enerverende dagen heb ik eindelijk weer de tijd gevonden om een stukje te schrijven. Melbourne is een zeer relaxte en mooie stad. Op zondag beginnen we met een bezoek aan Federation Square met St. Pauls Cathedral en Flinders Station. Daarna lopen we langs de Yarra River verder de stad in. We gaan naar de Eureka Tower en vanaf de 88ste verdieping hebben we een geweldig uitzicht over Melbourne. We zien verschillende sportstadions (waaronder Flinders Park waar de Australian Open plaatsvindt), de Westgate Bridge en de uitgestrektheid van de stad. Erg indrukwekkend. Na dit bezoek kopen we wat sandwiches die we in het Alexandra Park opeten. Hierna stappen we in de City Circle Tram die ons naar de Queen Victoria Market brengt. Van hieruit lopen we door de bekende winkelstraten terug naar de auto maar niet voordat we ook de bijzondere graffiti bekeken hebben in één van de kleine straatjes. Op weg naar huis rijden we door St. Kilda en langs het Formule 1 circuit. Deze lange, maar leuke dag sluiten we af met een bbq bij Dick & Dawn.

Het bezoek aan Melbourne centrum is tevens onze laatste dag hier. Op maandag vertrekken we naar Daniel & Georgia in Frankston. Het is fantastisch om hen terug te zien na hun bezoek aan Nederland. Het huis is schitterend gelegen tegen een heuvel en kijkt uit over zee. Omdat de kinderen toch al behoorlijk moe beginnen te worden van het vele reizen en weinig slapen besluiten we er 2 relaxte dagen van te maken. 's Middags gaan we lekker naar het strand en de kinderen vinden het geweldig. Vooral als later die middag oom Raoul ook nog komt en ze lekker graven en bouwen.

Dinsdag moet Georgia werken en doen wij het in de ochtend lekker rustig aan. Dit geeft mij de kans om nog wat wasjes te draaien en de kinderen kunnen lekker spelen. 's Middags gaan we naar een soort pretpark met allerlei soorten doolhoven. Het zijn echter niet de doolhoven die de meeste indruk maken bij de kinderen. Dat zijn namelijk de glijbanen waar je in een grote band vanaf kunt suizen. Ze vinden het heerlijk. Na een pizza vlak bij het strand zit ook dit bezoek er al bijna weer op.

Vandaag rijden we na een rustige ochtend naar Philip Island. Hier komen we rond drie uur aan. Ruud gaat met de kinderen het strand verkennen en dat geeft mij de mogelijkheid e.e.a. op orde te brengen. Daarna duiken ze met z'n drieën nog even het overdekte en verwarmde zwembad in voor we gaan eten. Morgen gaan we dit eiland verkennen en zullen we o.a. de Penguin Parade bezoeken!

*****
A special thank you for all our family in Melbourne for giving us a very warm welcome and a wonderfull time. It is very special to us that you took the time to show us around and taking such good care of us. We will miss you all!
*****

Groet, Aileen

• 26 Februari 2014 - 13:09

Maud Dekker:

Wat gaat het goed daar down under!! Heel wijs dat je ook af en toe besluit het wat rustiger aan te doen voor de kinderen. Je kunt nu eenmaal niet alles zien en het is tenslotte vakantie!

De foto's zijn ook weer zeer geslaagd. Vooral die van jullie vieren en het gouddelven zijn leuk.
    We lezen iedere keer met veel belangstelling jullie ervaringen.

Dikke kus en knuffels voor iedereen!!!

Maud

• 27 Februari 2014 - 08:21

Josien:

Yo van der Veertjes,
    Jullie hebben weer enorm leuke dingen ondernomen de afgelopen dagen. Met de family ziet er ook gezellig uit. Veel bqqs strand en palmbomen. Echt laid back dus ;-) wij gaan vanavond int. Rijbewijs aanvragen ;-) have fun nog. Sydney wacht! Dikke kus Josien & Harald.