Ballarat - Melbourne - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Ballarat - Melbourne - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Ballarat - Melbourne

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

22 Februari 2014 | Australië, Ballarat

Zaterdag 22 februari

Na veel wikken en wegen zijn we afgelopen woensdag toch naar Ballarat gegaan. Voordat het echter zo ver is, gaan we eerst nog naar de Otway Treetop Walk. Een wandelroute van zo'n 2 km waarvan ruim 600 meter op 25 meter hoogte tussen de bomen van het regenwoud. Hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) was de uitkijktoren op 45 meter hoogte. We staan tussen de toppen van de bomen! Op het einde van de route valt de eerste regen van de vakantie en hebben we allemaal een behoorlijk nat pak gehaald :-(. De rest van de dag blijft het wisselvallig en 's avonds in Ballarat wordt er zelfs storm met onweer verwacht!

Na een koude, natte nacht ('s ochtend is het maar 10 graden) gaan we naar Sovereign Hill. Hier bekijken we een nagebouwde stad uit 1850. De periode toen hier goud gevonden werd en een complete stad uit de grond gestampt werd met meer dan 20.000 inwoners. We bezoeken ook de ondergrondse mijn en beproeven ons geluk bij het zoeken naar goud. Ruud vindt een minisplintertje en is de koning te rijk! Na ons bezoek aan dit gouddelvers stadje, vertrekken we voor familiebezoek naar Melbourne.

Laat in de middag arriveren we bij John & Chris. Na een warm welkom relaxen we even en vertrekken daarna naar Dick & Dawn voor het avondeten. Mijn ouders en Raoul zijn inmiddels ook gearriveerd. Na een zeer gezellige en late avond zoeken we ons bedje op. Vrijdag gaan we met z'n allen naar Healesville Sanctuary, een soort grote dierentuin met allemaal Australische dieren. De kinderen vinden het geweldig en we hebben een leuke dag. 's Avonds hebben we een echte Australische bbq.

De volgende dag vertrekken we vroeg naar Puffing Billy. Een van de weinige stoomtreinen van Australië. We maken een rustige rit door fantastische natuur. Daarna is het tijd voor de innerlijke mens ;-). We gaan naar een kleine bakkerij en eten heerlijk zelfgemaakte pasteien en sandwiches. Daarna gaan we achtereenvolgens naar een wijnproeverij, een kaasboerderij en een brouwerij. Als afsluiter eten we met z'n allen pizza. Wat een geweldige dag en wat een geweldige tijd hebben we hier. We voelen ons zeer op ons gemak en zeer welkom.

Morgen gaan we het centrum van Melbourne verkennen en maandag zakken we verder af naar het zuiden voor een bezoek aan Daniel & Georgia.

Groet, Aileen

PS. De foto's volgen z.s.m.