The Grampians - The Pinnacle - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu The Grampians - The Pinnacle - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

The Grampians - The Pinnacle

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

17 Februari 2014 | Australië, Halls Gap

Maandag 17 februari

The Grampians is absoluut een must see! Wat een mooi nationaal park en wat een hoop wildlife is hier te zien. Op de camping springen de kangoeroes je om de oren. Ook papegaaien en kaketoes vind je hier volop. Waar we in Nederland naar een dierentuin of vogelpark moeten om dit te zien, loopt en vliegt hier alles zo maar voorbij. Ook Luuk en Saar vinden het prachtig.

Na het ontbijt gaan we naar Reed Lookout en The Balconies. Wat een fantastisch uitzicht heb je hier!!! The Balconies herken ik van foto's en ik kan het niet nalaten om even van het pad af te gaan en mij op het uit-stekende gedeelte te begeven. Wat een kick! Daarna gaan we naar de Boroka Lookout. Het uitzicht hier is al even spectaculair. Onderweg worden we nog geconfronteerd met het resultaat van de recentelijke bosbranden. Grote delen bos zijn zwartgeblakerd en bomen zijn als lucifershoutjes omgevallen. Gelukkig is het ergste van de branden achter de rug...

Tot slot besluiten we de wandeling naar de Pinnacle te maken. Deze grote hoge rots is een van de bekendste punten van The Grampians. Volgens de informatie is de route vanaf de Sundial parkeerplaats geschikt voor "elderly" en kinderen. Vanaf hier is het 2,1 km heen en ook weer 2,1 km terug. Al snel blijkt dat er van een makkelijke wandeling geen sprake is. De tocht gaat over grote rotspartijen en er moet regelmatig geklommen worden. Luuk vindt het geweldig en loopt als een kleine stoere soldaat het hele stuk naar boven. Saar zit heerlijk bij papa op de rug in de draagrugzak (dank je wel Corine). Boven worden we beloond door het meest geweldige uitzicht dat ik ooit heb gezien, en dat tientallen meters boven de grond. WAUW!

Na onze avonturen in The Grampians gaan we de volgende dag terug naar de kust. Rond 14.00 uur arriveren we in Warrnambool. Na wat informatie bij de VVV te hebben ingewonnen, besluiten we er een kindermiddag van te maken. Er is een hele mooie, grote gratis speeltuin vlak bij het strand waar de kinderen de hele middag heerlijk spelen. Klimmen, klauteren, scheppen en met water kliederen, ze hebben een heerlijke middag. Omdat het weer uiteindelijk beter is dan verwacht besluiten we ook nog een uurtje naar het strand te gaan. De wind is frisjes maar ook hier hebben Luuk en Saar het erg naar hun zin.

Vandaag rijden we de Great Ocean Road. In het volgende verhaal lezen en zien jullie welk moois we hier allemaal hebben mogen aanschouwen!

Groet, Aileen

• 17 Februari 2014 - 14:54

Maud Dekker:

Het blijft wonderbaarlijk!!! Wat is er toch veel moois op deze aarde.

We worden op onze wenken bediend en zie een foto van Ruud.
    Luuk, QD is heel erg jalours hij wil ook op zo'n gave graafmachine zitten.

Wat schrijf je een leuke stukjes!! Bedankt Aileen we beleven het met jullie mee.

Maud en QD