Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Van der Veertjes - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Van der Veertjes

18 Februari 2014 | Australië, Apollo Bay

Dinsdag 18 februari

Als je mensen hoort vertellen over Australië, hoor je ze vaak over de Great Ocean Road. Ook wij kunnen nu vertellen over deze fantastische attractieve route langs de zuidkust van dit mooie land die wij gisteren hebben gereden. Vanuit Warrnambool voert het eerste stuk nog vooral door het binnenland. Maar na een aantal kilometers zien we voor het eerst de oceaan. Nu gaat het beginnen!

De eerste stop is bij Bay of Islands. We zien super helder blauw water met daarin meerdere eilandjes van het hier zo veel geziene "Limestone". De hele kust bestaat uit dit gesteente. De eilanden zijn door de zee gevormd en veranderen nog steeds door de invloeden vanaf de zee. Vervolgens stoppen we achtereenvolgens bij The Grotto, London Bridge, The Arch, Loch Ard Gorge en tot slot waar deze route zo bekend om is: The Twelve Apostles. We lopen het stukje door het Great Otway National Park tot we dit geweldige verschijnsel kunnen zien. Daar staan ze...de grote "Apostelen" van de oceaan. Het zijn er geen 12, maar hoeveel wel precies is onduidelijk. Het is mede afhankelijk van het punt vanaf waar je kijkt. Fantastisch is het in ieder geval wel!

Speciale noot voor Josien:
Wij hebben een speciaal pakketje voor jullie achtergelaten bij dit mooie wonder der natuur. Nu is het aan jullie om deze straks in april terug te vinden. Als we thuis zijn, zullen we jullie van details voorzien! X

Na de Twelve Apostles stoppen we nog bij de Gibson Steps. Via deze trappen kun je naar het strand en zie je de geweldige kustlijn, nu eens van onder in plaats van van boven. Na deze laatste stop rijden we naar Apollo Bay. Een klein maar gezellig druk stadje dat aan de route ligt. Hier gaan we overnachten.

Vandaag gaan we eerst naar Maits Rest. Hier lopen we een route van ongeveer 1 km door tropisch regenwoud. Bijzonder! Daarna gaan we naar Cape Otway en bezoeken we Cape Otway Lightstation met de op één na oudste vuurtoren van Australië. Onderweg stoppen we nog voor een Koala die op ooghoogte in een boom zit, gewoon vlak langs de weg. Als je zou willen kun je hem aaien, maar dat doen we uiteraard niet.

De plannen voor morgen zijn nog niet helemaal duidelijk. Gaan we naar Ballarat of blijven we langs de kust? Het weer helpt niet echt mee...morgen verwachten we slechts 17 á 18 graden en regen...donderdag gaan we in ieder geval op familiebezoek in Melbourne en zien we ook mij ouders en Raoul weer.

Groet, Aileen

• 18 Februari 2014 - 13:10

Mary Und Ekkehard:

Wunderschön, was ihr alles zu sehen bekommt. Man merkt an deinen Berichten richtig wie euch die Reise gefällt. Ich finde es schön, dass ihr uns alle an dieser herrlichen Reise teilnehmen lasst. Ich lese immer mit großem Interesse deine Berichte und schaue mir auch gleich in Google/Karte an wo ihr gerade seit.
    Ich wünsche euch weiterhin eine schöne Reise.
    Grüße Morgen bitte die anderen 3. Vielleicht können Sie ja auch mal kurz berichten was sie alles erlebt haben.
    Liebe Grüße
    Mary

• 18 Februari 2014 - 13:12

Josien & Harald:

Hi Ruud & Aileen, Luuk & Saar,

Supercool dat jullie iets achter hebben gelaten op de Great Ocean Road! I can't wait to find it! Ik hoop niet dat iemand het gaat vinden behalve wij ;-) Niet dat een loze toerist het gaat meenemen. Maar jullie hebben het vast goed verstopt ;-) Echt super cool!

Geniet nog van jullie mooie vakantie.

Dikke kus vanuit Belgie, Harald en Josien.

• 19 Februari 2014 - 12:49

Maud Dekker:

Lieve allemaal,

Als trouwe supporter kan ik alleen maar zeggen: "Ik wil ook, ik wil ook!"

Wat beleven jullie een fantastische reis. We genieten van jullie reisverhaal en de foto's.

Doe vooral de groeten aan je ouders en Raoul. We zijn reuze benieuwd hoe zij het hebben.

Maud

• 19 Februari 2014 - 19:57

Peter Jansen:

Het was even zoeken naar het reisverslag, maar nu toch gevonden! hartstikke leuk, je reisverslag. Jullie belevenissen zijn goed herkenbaar; de warmte, de eerste kangoeroes (de eerste 250 of zo, die wij zagen, lagen ook onbeweeglijk langs de weg). En dan zie je de eerste als je de camping op rijdt en maakt 100 foto's ... draait de camper nog een hoek om.... en ziet je er 100! Wat onwijs gaaf, toch?! Maar jullie winnen: koala's hebben wij alleen in de parken kunnen zien. Niet in het wild helaas: waar wij zaten waren de bomen wel heeeeeel erg hoog (nu niet meer, geloof ik ... bosbranden ... :-( ). Kreeg vandaag een mail van John: de hele eerste etage is voor jullie. Lekker de ruimte dus! Geniet van de familie en Australië en heel veel plezier. Dikke knuffels voor de familie daar!

Peter

• 20 Februari 2014 - 20:46

Familie Jonker:

Hallo,

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een fantastisch reis en wat een mooie foto's!
    We wensen jullie nog heel veel plezier toe en doe voorzichtig.
    Groetjes uit Assendelft, van Iris, Milou, Rob en Danielle

• 21 Februari 2014 - 20:40

Irma ' T Lam:

Hoi familie,
    Zit op de bank en reis met jullie mee, voel de warmte van het land. Zie de dieren voor mij en heb het gevoel dat ik in jullie koffer mee op reis bent. Hier valt het reuze mee met het weer. We zijn ook al weer op Ameland geweest, waar het stormde. Doe de groetjes aan de rest van de familie. Vanochtend een mailtje van je moeder en vader en Raoul gehad. Ook zij hebben een fantastische tijd gehad.
    Tot slot wensen we jullie een geweldige tijd toe.

Irma